lördag 21 november 2009

MusikFoto

Tema 34: mörker

Eagle Eye Cherry sjunger: "save tonight and fight the break of dawn". Den sången beskriver väl en känsla jag hade i New York i våras. Det var underbart att insupa Manhattans stämning och jag önskade att mörkret aldrig skulle försvinna ... just denna magiska natt!

"Go on and close the curtains cause all we need is candle light. You and me and a bottle of wine going to hold you tonight. Well we know I'm going away and how I wish, I wish it weren't so. So take this wine and drink with me let's delay our misery. Save tonight and fight the break of dawn. Come tomorrow tomorrow I'll be gone"

Glöm inte besöka Rajsons MusikFoto för att se/hör fler mörka inslag!


8 kommentarer:

Pialotta sa...

Underbart nattfoto och låten.. hmmm gillar ditt val:-)

Anna tassar in sa...

Save...åh...jag bara älskar den låten..perfekt..

Marie Höglund sa...

Så snyggt. NY åh vill dit. Låten är härlig och har rungat mången gång i mina öron :-). "Min" stad är Edinburgh.

Anette sa...

Det är så härligt med "neonrika" stadsfoton! En vacker "natur", storstadsdjuneln och helt annat än vad jag är van vid....
Låten har man ju hört! Den är bra. Hade nästan som vanligt inte en aning om vem det var som sjöng, men nu vet jag det också...../Anette

foto CHIP sa...

Finfin bild i mörka natten med skön musik till :)

marie sa...

åh, jag vill kliva in i bilden och vara där =) snyggt.

låten gillar jag...

EnviroSheila sa...

Blev du lika förvånad som jag över hur otroligt mycket den här låten spelas i USA? Fortfarande! Jag vet inte hur många gånger jag hörde den på radion under de 6 veckor jag var där!

Och New York... what can I say... efter Sydney är det den överlägset skönaste staden jag varit i... någonsin! Måste åka dit igen!

Christer sa...

En riktigt skön bild/låt kombination som får mig att längta dit!