fredag 13 november 2009

MusikFoto

Tema 33: water

Vatten finns i massor och i många olika former. Jag väljer att presentera temat i form av tårar. Tårars beståndsdelar är förutom saltvatten och en oljig substans - näringsämnen, joner och enzymer.

Har inget foto på något gråtande barn eller dylikt så mitt foto får symbolisera ett ord i sångtexten, himmel. Denna gång bjuder jag er alltså på Tears in Heaven - Eric Clapton. Lite bonusmaterial: Noa ... är han lika bra som originalet? Bättre?

Fler bidrag med vattentema finns hos Rajsons MusikFoto!


11 kommentarer:

EnviroSheila sa...

Ja man vill nästan gråta när man hör låten... vacker stämning i den...

Dessutom har jag en Eric Clapton älskande mamma så man hade inget annat val än att lära sig att älska låten när man bodde hemma ;)

foto CHIP sa...

Fin musik till dramatisk himmel :)

Pialotta sa...

Gillar alla låtar hittills i temat vatten:-) Tears in heaven.. Clapton en riktig höjdarlåt och favoritartist som jag oxså har minnen till. Bilden på molnen så vacker:-)

sinneskatten sa...

Den låten och Eric mmm det är så vackert så man nästan gråter.
Fin bild på molnen.

Anette sa...

Först visste jag inte vilken låt det var.........jag är hopplös på låttitlar. Men sen var det klart jag kände igen den! Den är bra och jag gillade Noa, vilken kille:-)
Moln........ja, det är så fint! /Anette

Marie Höglund sa...

Den här låten kom till efter den tragiska oyckan då Claptons son trillade ut ur fönstret och störtade ner. Jag blir alltid så tårögd av denna låt just därför, men jag gillar den skarpt för den är fantastiskt vacker.

marie sa...

fin låt, som är sorglig, när man vet vad det handlar om.
vacker bild på himlen.

Christer sa...

Det ser ju ut att kunna komma regn från de där molnen så småningom, och då blir det ju verkligen "tears in heaven".

Mia sa...

Åh...den är så underbar!!!! Härlig tolkning. Jag har nyss läst Eric Claptons biografi också..så att höra låten igen ger liksom en liten extra dimension till den...

Anna tassar in sa...

Oj du man blir verkligen påverkad av den låten..underbar tolkning....bilden passar sååå bra till..

rajson sa...

Du den där Noa var en riktig höjdare!Vilken röst vad ska det bli av honom!
Det är verkligen en sorglig bakgrundshistoria till låten.
Vackert foto till vacker låt!