torsdag 15 oktober 2009

Vaccination

Nu har jag stått en hel vecka och vaccinerat kollegor och patienter. Det börjar bli ganska tröttsamt och slitigt. Tog själv en spruta i tisdags trots att jag bestämt att inte göra det. Jag blev helt enkelt påverkad av alla argument jag hört från dem jag stuckit. Men är egentligen mest rädd för att smitta lilla Astrid!!!

Igår natt var jag ganska dålig ... med feber och yrsel. Värst har dock varit smärtan i armen ... aj aj ... nu har jag haft ont i snart två dagar!

Har ni vaccinerat er? Skall ni vaccinera er? Vilka är era argument för och emot?

2 kommentarer:

gumman sa...

jag har iaf beställt vaccin men inte bestämt mig än. Litar inte på att de kan hjälpa mig ifall jag får en anafylaktisk chock. Jag är ju ganska känslig mot all medicin så därför är jag lite orolig för att jag inte tål den. Dessutom tror jag att jag redan har haft influensan.

Ystrasystra sa...

Jag står också och väger...men det lutar åt vaccination för min del. Vi får inte vaccinet förrän nästa vecka,så hoppas man hinner innan flunsan kommer häråt på allvar.