lördag 24 oktober 2009

MusikFoto

Tema 31: Africa

Även jag har en relation till Afrika ... denna gigantiska och mångfacetterade kontinent. Har haft förmånen att besöka ett par länder och vill naturligtvis dit igen. Har även lite planer på att återvända dit i rollen som sjuksköterska ... vi får väl se!
Insåg ganska snabbt att jag inte har något foto digitaliserat till dagens uppdrag. Får därför ta till en något långsökt nödlösning. Jag symboliserar Afrika denna gång med ett foto från Central Park, New York. Det är ett gäng viga dansare som håller show. Just dans i olika former stötte jag på en hel del under mina resor.

Musiken får bli en liten nostalgitripp med Toto. Titta gärna på MusikFoto för att se fler Afrikabidrag!


4 kommentarer:

Christer sa...

Jag trodde nästan att det mest naturliga låtvalet skulle utebli, men nu kom det! En skön låt, om man lyssnar på den vart tionde år ungefär... ;-)

MarySaintMary sa...

Jag var också orolig, men nu kom den. Tack!

sinneskatten sa...

Håller me de övriga...........äntligen den är värd att vara med!

EnviroSheila sa...

Africa med Toto var utan tvekan den som dök upp först i mitt huvud när jag såg det här temat och jag gissar att det gällde fler av oss ;) Så det var för väl att någon bestämde sig för att bidra med den! Underbar låt!