lördag 5 september 2009

MusikFoto

Tema 24: Musik som berör.

Jag har valt en vacker melodi av Snow Patrol. Stäng ögonen och föreställ dig en plats ... Det är ungefär den känsla jag har när jag är ute och vandrar. Ovissheten om vad som väntar vid vägens slut. Här gestaltar jag det med en bild från Island.

Titta gärna in på Rajsons Musikfoto för att se fler låtar som berör!



Shut your eyes and think of somewhere
Somewhere cold and caked in snow
By the fire we break the quiet
Learn to wear each other well
And when the worrying starts to hurtand the world feels like graves of dirt
Just close your eyes untilyou can imagine this place, yeah, our secret space at will
Shut your eyes, I spin the big chair
And you'll feel dizzy, light, and free
And falling gently on the cushion
You can come and sing to me
And when the worrying starts to hurtand the world feels like graves of dirt
Just close your eyes untilyou can imagine this place, yeah, our secret space at will

4 kommentarer:

Lairama sa...

Vilken vacker bild med vägen som aldrig tycks ta slut.
En text som berör...

EnviroSheila sa...

Såg Snow Patrol live nu i somras när de var förband till U2 på Ullevi och upptäckte att de hade betydligt mycket mer än jättehitten Chasing Cars att bjuda på! Bra val ;)

Pia sa...

"Och dom gick och dom gick"... suverän bild och låten känns!!

rajson sa...

Lika skön känsla i fotot som i låten!
Nej nu ska jag lyssna på den en gång till!
Tack för bidraget och ha det gott!