fredag 22 maj 2009

MusikFoto

Tema 19: djur

Väljer en bild på en för mig okänd häst som jag plåtade under en promenad med min hund. Till den tycker jag America's vackra sång, Horse with no name, kan passa bra.

America is an American folk rock band, originally composed of members Gerry Beckley, Dewey Bunnell, and Dan Peek. The three members were barely past their teenage years when they became an overnight musical sensation in 1972. They reached a peak in popularity in the early to mid 1970s and early 1980's (Wikipedia).

Titta in på Rajsons musikfoto för att se de andras bidrag.


11 kommentarer:

rajson sa...

Och jag som trodde att jag var "ensam" i hela världen och gilla denna bortglömda grupp!
Snyggt hästfoto säger jag som inte kan något om hästar!

millarocker sa...

Fin bild du har tagit =) Den gillar jag =)

rajson sa...

Det är klart att du inte ska göra om bidraget. Det är sådana "risker" vi får ta. Det är ju inte meningen att vi ska leta efter så udda inslag som möjligt bara för att det inte ska bli lika.Var bara kul!

eva b sa...

Gillar både din bild och ditt musik bidrag! Skön musik stil...!

Anette sa...

Den här hästen ser ju snäll och rar ut, annars har jag ju lite hästskräck!
Låten känner man ju också igen. /Anette

Anna sa...

Aha...samma tanke som Rajson..härligt..passande och kul..musike är ju så go..även om den är ny för mig.

tallrotsmarie sa...

bra musik....och jag säger bara vilken fin bild på hästen.

Cissi sa...

Fin bild på ett djur som jag gillar skarpt!
Låten har jag aldrig hört förut, men idag har jag hört den flera gånger.

Pialotta sa...

Jaaaaaaaaaaaaa.. så vacker bild och din text och musiken så passande:-)Hästar så vackra djur.
Ha de gott/Pialotta

Maria sa...

Den låten hade jag aldrig hört förut.

anneli sa...

Så lustigt! Hade du också den - aldrig någonsin hört talas om gruppen och inte kände jag igen en ton på låten - men gillar val och mycket najs bild!!