fredag 15 maj 2009

MusikFoto

Tema 18: Flower Power

Jag hittade följande följande definition: Flower power was a slogan used by hippies during the late 1960s and early 1970s as a symbol of non-violence ideology. It is rooted in opposition to the Vietnam War. They burned their draft cards and created a hippy culture. They dressed in flowery clothing and wore flowers in their hair.

Gruppen The Mamas & The Papas räknas som ett av de mest framträdande namnen inom hippierörelsen, därför väljer jag California Dreaming.
" All the leaves are brown and the sky is grey I've been for a walk on a winter's day" ....

Titta gärna in på Rajsons MusikFoto för att se de andra bidragen!



11 kommentarer:

millarocker sa...

Underbar låt till en underbar bild =) Fast man längtar inte till hösten nu precis ;)

Anna sa...

Du...den låten är guld..den låten gör mig typ...arton år igen..underbart..

rajson sa...

En klockren "flower power" känsla.
Blir lite sentimental av denna fina låt, väcker minnen och känslor!Även om jag var lite, lite för ung för att hänga med på den tiden.
Snyggt foto!Tur att vi har en vacker sommar i mellan innan vi är där!

Pialotta sa...

The Mamas & The Papas de var poppis de där.. Gamla minnen poppar upp minsann så här på natten mellan fredag och lördag:-) Underbar låt.

Anette sa...

Underbar låt, man bli glad när man hör den och det var säkert de också på den tiden ;-)
Bilden är ju perfekt till! Kram Anette

tallrotsmarie sa...

säkert blev jag till under den låten =)

inte många månader tills vi går genom guldlöven...

Maria sa...

Den där låten är ju verkligen "flower power" och passande foto.

Marie Höglund sa...

Musiken är klockren till bilden, eller är det kanske tvärtom ;-)

christermagister sa...

Ja, en mycket bra låt och en passande bild!

Maria sa...

Hehe, nä mina skor har inte stuffat runt på dansgolven då det va hippie-era. Jag föddes nog ungefär när den började avta (-73) och skorna har jag shoppat på loppis.

Sallys Planet sa...

Härligt låtval, påminner om barndomen!/Sally