tisdag 26 maj 2009

Brott och Straff

Jag har hört på radion idag att det uppdagats att danskarna plågar sina grisar. Jag tryckte snabbt på off-knappen för jag vill INTE veta hur och framför allt vill jag inte ha några detaljer! Jag har bilden ganska klart för mig ändå!

Fy farao för denna slaktindustri ... fy farao för dessa människors girighet ... fy farao för dessa råbarkade uppfödare, chaufförer och slaktare ... fy farao för alla som vill köpa detta billiga kött ... fy farao för alla de som inte tar sitt konsumentansvar!!!!

Jag mår illa!!! Må de få sitt straff!!!!

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Det håller jag fullständigt med dej! Men jag håller inte med om fladdermössen som du skrev för ett tag sen. Sen hade du ett inlägg att du tyckte om att sitta vid strand när det åskar. Men jag tror faktiskt att det var på avstånd. Eller? Jag träffa Lisa idag!

Namn: Eva sa...

Jooooo fladdermöss är underbara djur!!!! Beträffande åska så stämmer det att jag gärna sitter vid havet på en strand (men jag ser till att ha en tall eller något annat högt i närheten så inte min skalle är högsta punkten)!

Klappade du Lisa då?????
Kram/Eva

Ulrica sa...

Konsumentansvar är viktigt, håller fullständigt med.

gumman sa...

usch ja, funderar många gånger på att sluta äta kött. Problemet är bara att jag inte kan sluta köpa då mina barn älskar kött.

anti sa...

Vi väljer ju alla vad vi vill ha, så då är det ju så att vi får det vi betalar för ,på gott och ont .Skulle själv haft lite problem med att sluta med kött för det finn ju en del som är gott.