torsdag 30 april 2009

MusikFoto

Tema 16: skolan

Denna gång är uppdraget att välja en sång som förknippas med skolan. Musik var/är en stor del av mitt liv så jag hade många att välja mellan. Till slut blev det en låt med T Rex. Åhhh vad jag tyckte den var bra ... undras om några av er andra kommer ihåg den?!

T Rex är som bekant en förkortning av Tyrannosaurus Rex; en stor dinosaurie. Fossilfynd tyder på att fåglarna utvecklades från dinosaurier under juraperioden, för omkring 150-200 miljoner år sedan. De flesta paleontologer betraktar fåglarna som den enda grenen av dinosaurier som överlevde krita/tertiär-utdöendet för ungefär 65,5 miljoner år sedan.

Kanske en lite långsökt koppling till bilden:
T Rex - dinosaurie - fågel - nu levande dinosaurie. Fast jag kan göra en koppling till ... under skoltiden kände jag mig fri som en fågel!

Titta gärna in på Rajsons MusikFoto för att se de andra bidragen!




8 kommentarer:

eva b sa...

Alla dessa minnen! ;-)

Marie Höglund sa...

Ja minnen kan ingen ta ifrån oss .-)

Mia sa...

Det är så härligt med all musik man får lyssna på dom här dagarna, och ditt val var hur skönt som helst *L*

tallrotsmarie sa...

den låten är superbra =)

anneli sa...

Jaaa - den var då längesedan! Tack, det kändes långt ner i magen!

Anette sa...

Den har jag aldrig hört tänkte jag, men sen klickad jag på knappen..........jaha, heter den så! Jag är hemskt dålig på låttitlat och artister har jag märkt. /Anette

christermagister sa...

Jag fick inte låten att fungera, men bilden är vacker!

rajson sa...

Du detta är tidig 70. Början av högstadiet, livet lekte!
Det var länge sedan jag hörde denna, har nog singeln!
Vi får försöka göra av med så många måsten som möjligt och bli fria igen!
HA det gott!