torsdag 12 mars 2009

Tranor

Jag har sett tranor !!! Satt och tittade förstrött ut genom fönstret på tåget igår ... och då helt plötsligt fick jag syn på två tranor. Det var dessutom alldeles i närheten av mina hemtrakter så har jag tur kanske det går att leta upp dem.

Egentligen är det ganska märkligt att se tranorna här och just nu eftersom vi planerat att åka till Hornborgarsjön! Det var efter att det rapporterats att ett tranpar anlänt dit som vi bestämde oss för att ta en tur dit. Enligt statistiken är det ännu för tidigt ... endast 12 par har anlänt så vi får vänta lite.

Det skall bli en upplevelse att få se dessa magnifika fåglar! Konstigt nog har jag aldrig varit uppe och tittat på den stora trandansen.


Trandans från Hornborgarsjön vid solnedgången den 1 mars 2006.

Foto: Staffan Widstrand

1 kommentar:

MARLENE sa...

Är det lika vackert som på bilden du visar så har man ju verkligen missat nått. Hoppas du får se dom dansa i år då.