tisdag 3 mars 2009

Musikfoto

Tema 7 i Musikfoto: Filmmusik

Jag har funderat länge för att försöka klura ut vilken som är min favoritfilm men kom bara fram till att det inte går att välja just en. Det finns ju favoriter i alla genre ... så jag fick ta den som först poppade upp i min skalle. Det blev The Silence of the Lambs, 1991.

Seriemördaren "Buffalo Bill" kidnappar, mördar och slutligen skinnflår unga kvinnor. En FBI-agent under utbildning, Clarice Starling, skickas till den inspärrade, extremt farlige, och psykopatiske seriemördaren och psykiatern Hannibal "The Cannibal" Lecter för att få reda på information om mördaren från honom. Sir Anthony Hopkins och Jodie Foster har huvudrollerna.

Musiken jag valt från filmen är Goodbye Horses med Q Lazzarus. Denna sångerska är känd för sin torra basröst. Underbar känsla i musiken ... lite skrämmande och surrealistisk!

5 kommentarer:

Ystrasystra sa...

Ja den filmen är en av mina favoriter också. Raffinerat läskig och en fantastisk Hopkins!

mia sa...

Huuuu, jag tycker den är läskigt härlig!!! *L*

LottaM ..ღ sa...

Skrämmande huvaligen gillar inte men fint foto på hästen.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin kväll.

Anna sa...

Oj..men hallå..hemska saker här alltså..skrämmande men coola..

rajson sa...

Låten är betydligt behagligare än själva filmen som var bra men oj vad ruggig!
Tack för bidraget.Nytt tema på sidan.Ses o hörs förhoppningsvis på lördag!