lördag 14 februari 2009

Musikfoto

Tema 5 i Musikfoto: Ballad.

Balladen jag valt är med Savage Garden - Truly, madly, deeply.
Texten lyder: I want to stand with you on a mountain. I want to bathe with you in the sea. I want to lay like this forever. Until the sky falls down on me...
Det är en riktig smörsång och egentligen inte alls min smak men ibland har man bara en speciell känsla till en sång som inte går att förklara! Säkerligen ett minne begravt i reptilhjärnan!

Bilden är från en liten ö i Thailand vi besökte förra året.

12 kommentarer:

Anette sa...

När jag först läste din text så hade jag inte en aning om vilken låt det var! Men när jag lyssnade så log jag för mig själv. Tänk vad mycket musik som fastnar utan att man vet det. En härlig bild från Thailand också! Trevlig helg! /Anette

Anna sa...

Mmmm vackra ord och ett härligt musikfoto..det är verkligen precis så som du beskiver det ibland att låtar man annars inte lyssnar på bara passar så bra vi härliga tillfällen..

mia sa...

Himmel så fin den är! Tänkte först som Anette, vad är det för låt? Men hörde jag...och jag njuter...
Vilken underbar dag med så många vackra ballader *L*

mia sa...

Åååå, tack snälla du!

Pialotta sa...

Bra musiksmak och visst är det så som du skriver..
Låten, visst känner jag igen och så vackra vyer du visar:-) Hjärtekram på dagen idag den 14 Februari.

eva b sa...

Musik blandas ofta med minnen i från resor eller härliga händelser. Å då kan det i bland vara svårt att styra musiken! De kan ju vara något man egentligen inte skulle lyssna på, men vad gör man inte för att hålla kvar sina minnen!
Men för mig går det bra med lite smörsång också! Den du valt är urskön!

sinneskatten sa...

Precis som du säger att ibland fastnar låtar som man inte kan bli av med, eller som är förknippade med något speciellt.
vacker tolkning.

rajson sa...

Det var länge sen jag lyssnade på Savage Gardens-Australiensare om jag inte minns fel!Smäktande toner så passande så!
Den hängmattan i det fina fotot hade varit helt ok!
Ha en skön lördagkväll!

Veronica sa...

Det var ett tag sen man hörde den =) Ibland så har man låtar som man inte lyssnar speciellt mycket på men när man minns något speciellt och lyssnar just på den låten vid det tillfället så blir den superbra. Harremin vad jag pladrar på jag hoppas du förstod nånting av det jag skrev =)

Baronessan sa...

Smörigt var ordet sa Bull, men den är fin! Blev dock helt uttröttad av Savage Garden ett tag eftersom mina döttrar spelade dom hela tiden. Mammor får helst inte gilla samma låtar! :) Härlig bild!
Ha en glad Allahjärtansdag

Golfhustrun sa...

Jag trodde jag också var ensam om att gilla Love has left your eye med Titiyo, för jag har aldrig hört någon annan prata om den. Låten du har valt är också fin, en blivande klassiken kan man nästan säga. Ha en fin dag.

whatthefuckdotcom sa...

OJ vad den låten väckte minnen, underbar låt till ett underbart foto, bara att drömma sig bort. Vackert :)