fredag 6 februari 2009

FredagsFoto

Veckans utmaning i FredagsFoto är: tro.
De senaste veckornas intensiva skriverier om diverse olika fall av djurplågeri får mig åter igen att tänka på vilken grym varelse människan är/kan vara. Så girig och självisk. Jag tappar tron på mänskligheten.

Men jag vill tro ... tro på att de flesta av oss älskar alla varelser på jorden, stora som små! Bilden jag bidrar med får symbolisera kärleken mellan människa och djur. Stunder som dessa får mig att tro på mänsklighetens godhet igen!

Andra tolkningar av temat finns här.


17 kommentarer:

Anette sa...

Visst måste man tro på det goda. Hur ska man annars orka.......
Underbar bild!

Jules sa...

Vi får aldrig sluta tro på det goda. Och aldrig låta det onda ta över.

Jättefin bild. Värme, kärlek och omtanke.

Ha en fin fredag.

Kadermo sa...

Underbar bild på trofasta vänner.

Veronica sa...

Underbart Eva!!
Klockren tolkning!
=)

Boel_L sa...

Det vill jag gärna oxå tro på/Boel

gumman sa...

Underbar bild. Trodde först det var du på bilden. Ha en trevlig helg.

tinna sa...

Det var länge sedan JAG tappade tron på människan. Tacka vet jag jyckar. Av domfår man allt!!!!

Asfaltmamman sa...

Din motivering är minst lika fin som fotot, bra tolkning!

Trevlig helg!

Ulrica sa...

Nog måste jag allt tro gott om mänskligheten även om det finns ett antal rötägg här och där, som dessutom både syns och hörs mer än de som gör gott i det lilla. Underbart gosig bild och en bra reflektion.

sinneskatten sa...

Helt rätt om vi inte tror på människans godhet då är vi fel ute.

marie roxbro sa...

Bra sagt och vilken liten sötnos / ha det gott

lairama sa...

Oj vilken bra tolkning på tro!!

Cissi sa...

Mycket bra tolkning och fin bild.

Paula sa...

Håller med övriga.. Vi får inte sluta tro på det goda...
Fin bild

Nettan sa...

Skön tolkning, du har så rätt så.
Ha en skön helg.
//Nettan

Vita Stunder sa...

Det vill jag också gärna tro på! :)

Tusen tack för din fina kommentar hos mig!
Ha en finfin lördag!

whatthefuckdotcom sa...

Fin tolkning på ordet tro, super söt vovve :)