söndag 8 februari 2009

FotoTriss

Ännu en söndag och dax för ett nytt FotoTriss. Denna veckas utmaningen är att förmedla doftintryck. Temat är alltså: doft/lukt.

Jag valde lite bilder från Råön eftersom min längtan efter varmare tider är stor! Hoppas ni kan känna doften från fuktängarna och lukten från kossorna. Kanske lite havsbris också eftersom de betade ända nere vid havet. Titta gärna in hos de andra fototrissarna här.


Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nå´n sätter fart, på sommarn och gör lite somrigt, för då kommer blommorna snart. Jag gör så att blommorna blommar, jag gör hela kohagen grön, och nu så har sommaren kommit för jag har just tagit bort snön.

36 kommentarer:

princexswe sa...

Det kanske luktar mer än det doftar, men fina bilder är det iallafall :-) Eva

Pia sa...

Doften av djur i natur är underbar!!

Lena/isis sa...

Ååå jag känner lukten av sommar ute på landet. Jag längtar...mmm/isis/

http://isklockan.tradgardsblogg.se/

Milla sa...

Söta kossorna är...jo då visst känner jag doften av dom med ;-) Milla

Veronica sa...

Kanske inter riktigt min favoritdoft :). Men det underbara sommarbilder på ett vackert djur.

Veronica sa...

Kanske inter riktigt min favoritdoft :). Men det underbara sommarbilder på ett vackert djur.

eva b sa...

Härliga sommarbilder!!

Anette sa...

Vilka härliga bilder! När jag läser din text känner man doften också!

lilalili sa...

Visst känner jag doften av sommar och hav och värme...Me like!
Ha en riktigt skön söndag! Kramis

Megera sa...

Härliga bilder av så söta kossor...och visst känner man doften av sommar och landet, när man ser dessa.

Nilla sa...

Bra bilder!
Ha en fin dag.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Typisk sommar, med sommarens dofter.
Koblajer, gräs och lite sjö vad kan mer begära?
Trevliga bilder.
Ha de bra
Hasse

MammaRussin sa...

god morgon..
vilka fina kossor.. tyvärr har jag en koskräck som inte är att leka med.. hihi.. men fina är de...

ha en underbar dag...

synne sa...

Så härliga bilder.
Visst har kor och kalvar en speciel doft.
Jag plockar ut alla tre som favorit.
Synne.

Mita sa...

Du har nog hittat ett doftrikt ställe, ha det bra

Paula sa...

oj vad det börja lukta sommar hos mig...
alla kossorna och deras dofter får mig att tänka på sommar sol

kadermo sa...

Underbara sommarbilder, känner verkligen doften. Härligt.

marie roxbro sa...

Klart jag känner det...längtar så till sommaren...speciellt när man vaknade i morse och det är 1dm snö / ha en bra dag

dahlarna sa...

Det var verkligen somriga bilder! Kor i kohagar är väldigt fint & rofyllt på avstånd. Dock vill jag inte ha dem nära. Har nog lite koskräck, som jag egentligen inte vet vad jag har fått ifrån... Hoppas att du får en skön söndag!

Anna Carin sa...

Härliga doftbilder. Älskar kossor och har väl som de flesta en hatkärlek till den doft de sprider särskilt om våren :)
Annars luktar kossa gott om man får snusa litepå dem!
Ha en bra Dag!/Anna

Jah Hollis sa...

Fina bilder. Jag kan riktigt känna doften av äng och av kossorna.

Ulrica sa...

Härliga doftbilder, kohagen och doft av kossor är verkligen sommar. Även om koskit inte är min favotitlukt direkt.

Viola sa...

Tack för visningen av dessa underbara bilder!
Alal är lika härligt "dofande" av sommar.

Ingalill sa...

Vilka härligabilder :)

Artlover sa...

Det luktar kohage här. Nu längtar man till sommaren när man ser sådana bilder:-)

Vita Stunder sa...

Härliga sommarbilder! Och doft av liv på landet :)

Ha en fin söndag!

Znogge sa...

Här luktar det verkligen landet! Åh, så härligt!

Cissi sa...

Fina sommarbilder.

SysterLilli sa...

Härliga sommarbilder med lantlig doft. Kossor är helt underbara! :)

Smamman sa...

Jättefina. Fast jag måste erkänna att jag tycker kossor är lite läskiga :-)

Irrhönan sa...

Ja, visst känner man på lukten när man närmar sig en kohage!
Vilka sköna bilder, jag längtar också till sommaren.

åsa gillar rosa sa...

Underbara bilder och jag känner både doften av koskit och sommar.

Famos/Menageriet sa...

Visst luktar kossor gott när dom går ute, men sannerligen inte i en lagård.
Sköna, somriga bilder. Snart är vi där.
Favoriter är dom alla tre!
Ha en bra vecka!

Trädgårdsturisten sa...

Man hör både ljud och känner doften av kohagar och sommarkänsla med bilderna. Kan inte välja en av de tre. Alla blir min favorit. I Indien, när jag var där, brände de koskit som bränsle för uppvärmning etc.Då luktade det inte gott.

Rillaren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rillaren sa...

Ibland är det kanske bättre att det bara är ljud till bilder- men lukten av kossor (förutom det de släpper ut i motsatt ände jämfört med matintaget) är helt uthärdlig.

Jag tycker nästan jag känner kodoft.

Och kor luktar gott - Mer kor åt folket!