torsdag 22 januari 2009

Tre i veckan v 4

Det gäller att besvara tre frågor per vecka. Frågorna rör allt mellan himmel och jord. Varje måndag presenteras frågorna här.

Rent & Fint

  1. Hur bäddar du sängen? Gör du det varje morgon?
  2. Diskar du upp disken direkt efter dig? Lämnar du disk i diskhon? På bänken? Står det kvar där du satt och åt/fikade?
  3. Är dina golv så rena att man kan äta mat på dem eller springer dammråttorna runt?
Mina svar:
  1. Hinner inte lufta sängkläderna som man bör! Lägger iordning täcke och kuddar därefter sängöverkastet på halva sängen. Bäddar gör jag varje morgon om inte sambon hinner före
  2. Jag kan numera lämna disk i diskhon ... fast inte så mycket. Lämnar ALDRIG disk vid bordet.
  3. Nej på mina golv skall man inte äta om det inte är så att man föredrar hår på tungan. Min vovsing fäller en del och det är en kamp att hålla dem borta. Fast badrumsgolvet är skinande rent ... där skulle man nog kunna äta. Fast vem vill äta där inne?!

2 kommentarer:

Mita sa...

Tre i veckan verka vara riktigt kul, ska kanske vara med om det går. Ha det gott.

Maria sa...

Kul att läsa dina svar :)