onsdag 11 februari 2009

Ingen överföring

Det sägs att vi föräldrar oftast överför våra rädslor och vår osäkerhet till barnen. Jag kan faktiskt med stolthet berätta att så är inte fallet då det gäller min höjdskräck i alla fall.

Liften på bilden är 90 meter hög och den har min gosse varit uppe i. Jag ryser vid blotta tanken! Mig hade de fått klubba i skallen och därefter binda fast mig i korgen. Mest troligt hade jag fattat dödmans-greppet vid uppvaknandet! ALDRIG skulle jag frivilligt utsätta mig för denna fasa!

Måste göra ett litet tillägg ... min flicka har nog fått liiiite av min höjdskräck. Hon hade nog inte stigit upp i den där korgen frivilligt hon heller!


4 kommentarer:

gumman sa...

Tyvärr finns det ju bara två sätt att komma över rädslan. Antingen exponerar man sig eller får man försöka leva med den. Jag var ju så mörkrädd för några år sedan att det var ett handikapp för mig. Hyrde ett hus långt ut i skogen där jag bodde i nästan ett år. Fruktansvärt jobbigt men idag kan jag inte fatta vad jag var rädd för.

Ulrica sa...

Inte en chans att jag skulle kliva in i en korg som skulle ta mig högt upp i himlen... Men barnen de har inte hinder alls... Högt högt upp och fort fort ner, de är som galna ;)

Ulrica sa...

Jag har en utmaning åt dig... (fjärde bilden i fjärde mappen)

Camilla sa...

inte en chans i världen att jag satt mig i den.. lämnar dårskapet i familjen till Jonas!