onsdag 14 januari 2009

Avskaffa en irriterande ovana

Veckans ovana: Daltandet med Zlatan

Med risk för att få hela fotbolls-Sverige efter mig så vill jag få ett stopp på daltandet med Zlatan. Visst, han är säkerligen en duktig fotbollsspelare och visst han har säkerligen sett till att svenska landslaget avancerat i ett antal turneringar ... men varför detta duttande och fjäskande för honom?

Det hela står mig upp i halsen när jag läser spaltmeter efter spaltmeter om hur han särbehandlas. Senast gällde det idrottgalan. Då skulle alla andra idrottsmän meddela, inom ett visst datum, om de tänkte närvara eller ej MEN inte lille Zlatan. Nej det räckte om han lät höra av sig dagen före galan! Jag tror jag spyr!

Har ransakat mig själv om varför jag blir så irriterad på denne herre. Svaret är enkelt: han är arrogant, intelligensbefriad och egotrippad!




Avskaffa denna irriterande ovana

7 kommentarer:

Anonym sa...

Enig med dig i allt vad du uttrycker om Zlatan och hans gelikar.Men kanske mest han och hans landfränder.

gumman sa...

Jag älskar ju fotboll och tyvärr så imponerar han ofta. Visst håller jag med dig. När han fick frågan om vad han gett sin fru som morgongåva svarade han: -Hon fick ju mig! *suck*

Karins fotoblogg sa...

Hej hopp!
NÅgot helt annat är Zlatan... ;)
Tack för dina ord på min blogg! Jag blev så glad!
Ha det gott!

Anonym sa...

Jag instämmer helt... Jävla daltande med honom. Dom överreklamerar honom!
/Maria :)

Mina sa...

Jag spyr så gärna i samma hink som du. Men visst kan killen lira boll!

Scylla sa...

Håller med till 110%
MVH
Antis kära dotter

Maria sa...

Håller med dig till 100%