torsdag 11 december 2008

Utmaning

Kurator Pia har utmanat mig!! Jag ställer klart upp. Läste på någon annan bloggares sida att avsikten var att läsarna skall lära känna sin bloggare lite bättre.

Reglerna är enkla och kommer här:
Publicera reglerna på din blogg.
Svara på de sex 8-sakerna

Utmana 8 andra bloggare
Meddela de utmanade på deras bloggar


8 favoritprogram

  • Six Feet Under
  • Antikrundan
  • Mitt i Naturen
  • Packat & Klart
  • SVT Dokumentär
  • Weeds
  • Outsiders (pinsamt men sant)

8 saker jag gjorde igår (förutom att arbeta)

  • Färgade håret (för många grå)
  • Promenad med min hund
  • Olaglig aktivitet på softmupparna.se
  • Städade på mitt skrivbord
  • Korrigerade några foto i Photoshop
  • Badade min hund
  • Städade badrummet
  • Njöt av en supergod måltid

8 saker jag ser fram emot

  • Julen
  • Resan till Beijing och New York
  • Fotografera fåglarna på våtmarken
  • Slippa jobba helger
  • Bli av med mina bilringar
  • Renovera mitt växthus
  • Läsa ut min bok
  • Våren

8 favoritrestauranger

  • Hai (ätbar sushi)
  • Vespa (underbara pizzor)
  • Johan P Saluhallen (fin fisk)
  • La Empanada (billig mexikansk mat)
  • Miso vegokök (fantastiskt vegetariskt)
  • Hål i väggen (Skånes godaste falafel)
  • Trappaner (gourmetmat)
  • Gräddhyllan (atmosfären i väggarna)

8 saker på min önskelista

  • Nikon AF-S VR 70-300/4,5-5,6 G IF-ED
  • Ett gott nytt år
  • Bibehållen hälsa hos alla mina nära och kära
  • Många skratt
  • Resa till Indien
  • Bli en ännu bättre sjuksköterska
  • Finna ugglorna i Sjörröd - var?
  • Oväntade pengar

8 st jag utmanar

Alla jag känner som har lust att anta utmaningen. Jag vill inte nämna någon vid namn eftersom jag är emot "kedjebrev". Vill inte någon skall känna sig tvingad! Fast testa gärna ... det var riktigt kul!!!

4 kommentarer:

Mita sa...

Kul inlägg, nu vet vi vem du är.

tinna sa...

Min utmaning i dag var att "sno" din radio och plocka in den på min blogg...och tänk jag lyckades. Det tar sig.
Kram

PS. Ett hål i väggen är inte dum

gumman sa...

Såna inlägg gillar jag.

Syster yster sa...

Ska nog anta utmaningen - nån dag!