lördag 13 december 2008

Parallell till Lisa

Många tycker att min hund är bortskämd, speciellt när det gäller hennes bordskick. Hon kommer alltid och lägger sitt huvud i mitt knä då jag äter. Oftas sker detta helt ljudlöst men om jag nonchalerar henne kan en liten dov suck komma långt nere från magen.

Det är svårt att motstå dessa sorgsna bruna ögon. Hela hennes kroppsspråk signalerar: "matte hjälp, jag har suttit i ett ryskt straffläger och inte fått mat på månader. Hjälp, jag svälter". Då är det lätt en liten mumsbit slinker ner till den svältande. Detta trots att jag vet att hon fått sin mat och borde vara mätt och belåten. Tyvärr lurar Lisa nästan alla med sitt skådespel om att hon är svältfödd. Så det blir många, många godbitar!! Tur hon är aktiv och gör av med alla extra kalorier.

Jag hittade denna helt fantastiska film; Simon's Sister's dog is Fed Up. Där fann jag starka paralleller till min hund, Lisa!!! Sätt på ljudet, luta er tillbaka och njut.


Lite allvar vill jag också bjuda på! Titta gärna in på min favoritsajt avseende foto, Big Picture. Där hittar man denna vecka ett intressant bildreportage om Guantánamo Bay. Väl värt ett besök!

2 kommentarer:

Mita sa...

När ska vi tänka på hundens bästa.

Famos/Menageriet sa...

Kul film om ett vanligt problem.
Har du sett länken på min hemsida om hunden som frös fast?
Nu kan ju hundar bli feta av olika anledningar, ålder och kastration t.ex.
Det har då 2 av mina blivit, men om dom har blivit feta, så har jag fått för lite motion!
Tack för kommentaren i min Gb.
Ha det gott!