fredag 26 december 2008

Gandhi

Jag har gjort ett personlighetstest som visar vilken ledartyp man tillhör. Tror i och för sig inte det är speciellt vetenskapligt ... men jag fyllde i alla frågorna och resultatet blev Mahatma Gadhi. Skall väl inte avslöja mina lik - och olikheter med honom.

Det står att läsa: Gandhi utövade och förespråkade ickevåld och sanning i alla situationer. Han levde enkelt och var självförsörjande för sina behov. Han tillverkade sina egna kläder — den traditionella indiska dhoti och sjal. Han levde på enkel vegetarisk och, senare fruktariansk kost. Han genomgick långa (stundtals över en månad) fastor, för både självrening och protest.

1 kommentar:

fredagsfoto sa...

Jag har startat en fotoutmaning som jag tycker att du ska var med i.

http://fredagsfoto.blogspot.com/

åsa gillar rosa