måndag 15 december 2008

Gå i fängelse

Jag har jobbat hela helgen på fängelset i Malmö och det är inte bara psykiskt påfrestande utan även ganska deprimerande. Först och främst tänker jag då på alla tragiska människoöden man möter men jag tänker även på ett annat fenomen. Det är hur nästan alla sociala lagar raderas i denna hårda miljö. Hur destruktiva beteenden och pennalism frodas innanför fängelsemurarna. Tyvärr är jag alldeles för trött för att fullfölja detta resonemang men jag lovar det kommer vid ett annat tillfälle.

Jag bjuder er istället på, ett i mitt tycke, världens bästa rockband ... the Rolling Stones.

3 kommentarer:

vi-fem sa...

Jag känner verkligen för de som sitter i fängleserna. Jag och maken jobbar aktivt för människor med ADHD mm och jag vet att många därinne sitter med just de problemen och inte får rätt vård.
Vet inte vad du gör där men du är guld värd och det är värt varendaste minut.
/aw :)

Jah Hollis sa...

Då har du jobbat i mina grannkvarter. Jag bor i Kirseberg.
Och inte bara världens bästa rockband. En av deras bästa låtar från deras kanske bästa skiva. Jag lyssnade faktist på hela skivan så sent som häromdagen.

Namn: Eva sa...

Jo, jag har varit i dina kvarter fast innanför murarna som du förstår!

Håller klart med dig angående Gimme shelter ... tror aldrig jag kan höra den för många gånger!
//Eva