torsdag 1 januari 2009

Äldre

Ja då var det 2009 och vi kommer alla förr eller senare att ha födelsedag och då bli ett år äldre. Det är idag oklart varför vi åldras, men det finns ett antal teorier och en växande mängd biomedicinska fakta. Men en sak vet vi och det är att alla åldras till och med "stjärnorna" fast vissa snabbare än andra. The Chive har 10 rollover pictures med kändisar. För musen över bilden och se vad som händer. Ganska kul och bra gjort! Vill du veta mer om åldrandets mekanismer finns här en hel del intressant att läsa!

Jag kommer osökt att tänka på en hemsk sjukdom som barn kan drabbas av - Progeria. Denna sjukdom innebär accelererat åldrande och gör att barn åldras snabbare än normalt. De drabbade barnen får liknande symptom och hälsoproblem som gamla människor får. Det finns i dagsläget, mig veterligen, inget botemedel. Tyvärr!


2 kommentarer:

anti sa...

Det finns ju ett gammalt sägande som säger att du åldras med värdighet.Det är väl bra ;?men gäller inte det bara de som låtit naturen ha sin gilla gång.Ett färgbad till håret någon gång är väl okay eller. Allt detta kan man inte vara så konsekvent i då vi inte har en aning om bakomliggande tankar eller händelser som leder fram till detta beslut.Tragiskt kan jag tänka mig för mång

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÖNSKAR JAG DIG

Jah Hollis sa...

Det mest tragiska är kanske att man inte vet riktigt vilka kändisarna på bilderna är. :-)
Fast visst, en och annan kan man ju. Dock verkar de flesta nutida bilderna på dom ordentligt photoshoppade så att dom ser ut att vara släta som barnrumpor i ansiktet. Det bidrar väl också till effekten i åldrandebilderna.