onsdag 17 december 2008

Avskaffa en irriterande ovana

Veckans ovana: proffstyckare

Jag retar mig på alla dessa intelligenta proffstyckare som snart sitter i varenda tv-studio. De sitter där med sin överlägsna blick och gör snusförnuftiga kommentarer till i stort sett alla samhällsfenomen. Inte allt för sällan fylls denna proffstyckarpanel ut med en eller två kändisar. Då tar vi ju deras åsikter ännu mer på allvar eller hur?!

Ofta sitter de där i sofforna med ett självbelåtet leende och gör långa utlägg om allt ifrån barnuppfostran till världspolitik. Tendensen att inordna världen och det mänskliga beteendet i svart o vitt ses ofta.


Avskaffa denna irriterande ovana

4 kommentarer:

tinna sa...

Jag zappar alltid vidare, orkar inte ens ta reda på vad de pratar om - brukar ändå vara mest dravel....Kan det bero på att vi är 56:or????

Mina sa...

Jag håller med till 100%. Dessa debatter förstör bara, jag brukar titta på nyheterna sen får det vara nog.Tack gode gud för att DATORN finns, där kan man läsa alla tidningar (och för inte tala om alla roliga bloggar) det är mitt nöje till morgon kaffet. Må väl!

Namn: Eva sa...

Tack för din support gällande dessa proffstyckare!!! F_n inte klokt att de skall ha gage också!

Ha det gott!

Namn: Eva sa...

Tinna: Ja dessa 56:or är ena besvärliga rackare ;-)
Alltid har vi noed o gnälla på!!!