lördag 15 november 2008

Snabbmålning

Det tar den amerikanske konstnären David Garibaldi mindre än sex minuter att måla ett porträtt av en känd rockartist. Jag tänker inte avslöja vem det är ... så titta själv på detta färgsparkande, livliga artisteri och se om du kan avgöra vems som avbildas?!

David är inte bara en perfomance artist han målar även tavlor i sin ateljé, under betydligt lugnare former. Hans alster finns att köpa här. Inte min smak precis!!! Men smaken är ju som baken ... delad!!!


Jag måste avslutningsvis rekommendera en fantastisk svit av fotografier som finns inne på Big Picture just nu. Titta, njut och förfasa er!!!

2 kommentarer:

Mita sa...

Kan det vara Jimmi Henriks, ha en bra dag.

Kenth sa...

Så häftigt! Hoppas han kommer till vår närhet, då ska jag boka 1: parkett. Detta var i min smak m.nm