torsdag 13 november 2008

SingStar

Jag blev tipsad av en av mina kolleger om ett trevligt sällskapsspel, SingStar. Det är ett PlayStation®2-spel ... jag citerar: "som låter dig sjunga med dina favoritartister till deras videor. I spelet får du poäng efter hur bra (eller dålig!) du är, när du sjunger ensam eller tillsammans med vänner. Njut av sångdueller, partylekar och låtar från en mängd olika musikgenrer. Samla ihop dina vänner, tävla med varandra och ha otroligt roligt".

Nu har jag införskaffat spelkonsol, mikrofoner och skivor med bl a 80-talslåtar. Snart skall jag blanda lite fingervarmt honungsvatten som sakta skall få strila över mina fantastiska dyrgripar till stämband. Kanske tar jag på mig något mer publikvänligt velourplagg med strass för att komma i rätt stämning. Får väl öva på lite mikrofonteknik och få in några coola moves också ... sedan kommer jag att köra stenhårt!!! Öva öva öva ... våra gäster kommer till helgen och då skall jag vara ett fullblodsproffs på SingStar!!! Till julhelgen kommer ett ännu tuffare motstånd så det gäller att vara förberedd.

4 kommentarer:

Anki N sa...

Skratt, ja de lät ju som ett uppfriskande spel, jag brukade sjunga upp mig ibland i bilen, på pendeltiden - till passagerarnas förskräckelse...

Kanske skulle införskaffa det tills ungarna kommer i jul!!!!

Ha en skööööööön torsdag.

Anki

Camilla sa...

öva inte för mycket nu!

carina sa...

Akta stämmbanden, vi har satsat på buzz i stället.
Kul med olika spel.../Carina

Kenth sa...

Ha ha det finns en speciell låt till dig Eva, "Oaaa hela natten" den är för dig. Spela in, och snälla lägg ut måste se dina Moves!!!