torsdag 20 november 2008

Safari

Regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om mina skor och strumpor ... denna sång har man lätt kunnat sjunga nu i ett antal veckor! Ska det aldrig ta slut? Det börjar bli lite deprimerande med allt det här regnandet! För att tala i klartext; DET ÄR OUTHÄRDLIGT!!!

Det gäller att råda bot på detta elände. Jag är en praktisk och problemlösningsfokuserad person, så vad göra?! Jo mig drömma sig bort till främmande land. Till ett soligt och varmt land i världsdelen Afrika. Eftersom min fantasi är inte speciellt välutvecklad tar jag en utplacerad webkamera till hjälp.

Så gör som jag och häng med ut på safari i Afrika. På webben, non-stop 24 timmar per dygn och live sänder Wildeart-TV från den afrikanska bushen. Där finns möjlighet att 2 ggr/dygn (kl 06. 30 och 16.00 Central African Time) följa med ut på safariturer. Däremellan sänder de fasta webbkamerorna livebilder.

Så, på med shortsen, kepsen och de fotriktiga skorna. Kleta på lite av solskyddskrämen och .... iaktta stööööörrsta mööööööjliga tyyyyystnad!



4 kommentarer:

gumman sa...

Håller med dig. Det känns som om mitt paraply är min bästa vän just nu. Ha en bra dag!

AmeliaWatson sa...

Hittade inte din fototriss, då jag gick hit via Fototriss-sidan.

Mita sa...

Det där sista lät skönt shorts, solkräm och ut i naturen.härlig tolkninga av vårt rusk. Ha det gott på Safarin

carina sa...

Vi har löst det så att vi kikar på travelchanel och reser ut på äventyr var o varannan kväll, men så långt som till shorts och solkräm har vi inte kommit....ska fundera på det.