lördag 8 november 2008

100 saker om mig

1. Jag är på gränsen till pedantisk
2. Jag är beslutsam
3. Jag är höjdrädd
4. Jag skulle inte kunna leva utan kaffe
5. Jag föredrar hundar framför katter
6. Jag har brutit flera ben i min högerhand
7. Jag äter för mycket godis emellanåt
8. Jag älskar att resa
9. Jag har mist mitt körkort en gång
10. Jag föraktar djurplågare
11. Jag föredrar att cykla framför att köra bil
12. Jag älskar glass
13. Jag är usel på att laga mat
14. Jag tror på vetenskapen
15. Jag är 1,74 cm
16. Jag handlar gärna på secondhand
17. Jag har hus
18. Jag är sjuksköterska
19. Jag tycker inte om de som tuggar med öppen mun
20. Jag älskar Mr Bean och Kurt Olsson
21. Jag har en Golden Retriever
22. Jag kan mycket om naturen
23. Jag har körkort för tung motorcykel
24. Jag har mina kläder sorterade efter färg i gardroben
25. Jag har medvetet valt att börja denna listan med ... jag
26. Jag är yngst i syskonskaran och sladdbarn
27. Jag vill resa jorden runt
28. Jag har en Honda CR-V
29. Jag jobbar på ett fängelse ibland
30. Jag borstar min hund för sällan
31. Jag går på kick'n box
32. Jag har en pappa som heter Karl-Erik
33. Jag älskar marsipan
34. Jag har en storebror och en storasyster
35. Jag undrar om någon orkar läsa denna listan
36. Jag bor på landet
37. Jag är bra på att baka
38. Jag är en besserwisser ibland
39. Jag föredrar svarta bilar
40. Jag vet att jag borde sova mer
41. Jag är vegetarian
42. Jag vill ha ett nytt kameraobjektiv
43. Jag hatar att förlora
44. Jag är feminist
45. Jag har gröna fingrar
46. Jag har spelat handboll i LUGI
47. Jag skall besöka alla världsdelar innan jag dör
48. Jag är egentligen en stadsmänniska
49. Jag har fotvänliga skor
50. Jag har slutat tro att denna listan görs på under 45 minuter
51. Jag är social
52. Jag tycker om att läsa
53. Jag skulle ha svårt att klara mig utan mina datorer
54. Jag målar inte mina naglar
55. Jag är en jeansälskare
56. Jag vill att denna listan skall ta slut nu
57. Jag har två barn
58. Jag vill se Rolling Stones igen
59. Jag är född i Lund
60. Jag är en oxe
61. Jag har haft en slöjdlärare som hette Göte Borg
62. Jag är kittlig
63. Jag har aldig blivit mobbad
64. Jag har varit på flera obduktioner
65. Jag ångrar att jag inte blev kriminaltekniker
66. Jag hatar våld
67. Jag beundrar Leonardo da Vinci
68. Jag snusar inte längre
69. Jag har en tatuering
70. Jag kan vara fruktansvärt fokuserad
71. Jag tycker om thrillers
72. Jag rakar mina ben
73. Jag har snott många cyklar (förlåt)
74. Jag tyckte inte om syslöjden i skolan
75. Jag tycker pumps är fult
76. Jag har sett många döda människor
77. Jag har fördomar
78. Jag tror inte på horoskop
79. Jag tänker ofta
80. Jag har dissikerat många djur
81. Jag älskar att fotografera
82. Jag har blå ögon
83. Jag heter Birgitta i andranamn
84. Jag har bra bollsinne
85. Jag läser gärna deckare
86. Jag röker inte längre
87. Jag har haft ett eget företag
88. Jag har en Nokia
89. Jag hatar kaviar
90. Jag har inte varit i USA ännu
91. Jag tycker fotboll är tråkigt
92. Jag har storlek 39 i skor
93. Jag är svag för choklad
94. Jag har varit med och mobbat (förlåt fete-Krister)
95. Jag har aldrig gått på bio ensam
96. Jag sopsorterar
97. Jag tycker inte om att bada i Sverige
98. Jag jobbar för mycket
99. Jag är allergisk mot gräspollen och katter
100. Jag är glad att denna listan är slut nu

10 kommentarer:

Mita sa...

Super svårt kan jag tänka men väldig roligt. Njut din dag och ta hand om er, ät god sushi på coh san. Trevlig Helg

Namn: Eva sa...

Mita ... nu utanar jag dig att göra en lista!!!! Kom igen!

Namn: Eva sa...

skall klart vara ... UTMANAR!

Mita sa...

Du menar inte detta, jag antar utmaningen.

Counseler Pia sa...

Det var det roligaste jag läst på länge!! Mitt hjärta värker för stackars "fete-Christer"!!HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAH.........

Namn: Eva sa...

Ja du Pia, nu utmanar jag dig! Har du några lik i gardroben?????
Du har ju lovat att tvätta byken... upp till bevis! 100 saker om Pia!

Syster yster sa...

Jag läste hela listan! Kul!

Med färg och ljus genom vardagen sa...

Wow, verkligen roligt läsning hälsar ela som orkade läsa hela listan ...

Namn: Eva sa...

Syster Yster och Med färg och ljus genom vardagen: det hade varit kul att se 100 saker om er oxå! Törs ni hoppa på?

Mita sa...

Syster Eva, om du dricker rött vin skynda dig att göra ett klipp Lat 42 tiita på min sida. Du får inte missa detta