lördag 18 oktober 2008

Tvångsvårdas? Feedern eller gainern?

Såg ni dokumentären om Donna Simpson på kanal 5 härom kvällen? Hennes högsta dröm och ambition är att bli den fetaste i världen. Idag väger hon futtiga 285 kilo men vill upp till 450 kg. Till sin hjälp har hon maken Philippe Gouamba som älskar hennes kurvor och vill att hon ska bli fetare och fetare och fetare. Han en feeder vilket innebär att han matar henne i överflöd och uppmanar till ett stillasittande liv allt för att hon skall öka i vikt. Genom att lägga ut bilder på internet tjänar Donna och Phil en hel del pengar eftersom det finns många som gillar att titta på kvinnor som äter och blir fetare. De mesta går väl till mat misstänker jag!

Har sedan programmet (som jag missade) läst massor om Donna Simpson. Det har inte gått att undvika eftersom det varit på löpsedlarna på alla webb-baserade tidningar. Nu undrar jag vad f-n det är för fel på dessa människor?! Kvinnomisshandel är vad det är! Tänk att han göder sin kvinna till en säker död, fotograferar henne och lägger ut bilderna på internet där det sitter en massa likasinnade som "hejar på". Groteskt och väldigt sjukt tycker jag! Borde de inte tvångsintas?! Tvångsvårdas? Vem är sjukast feedern eller gainern? Är det en sexuell avvikelse eller en ätstörning?? Nu tänker säkert en del: Låt dem vara ifred! Så länge de inte stör eller skadar någon annan så ...! De är ju båda med på det! Då säger jag tänk om!!! Detta är avancerad kvinnomisshandel! Hon behöver hjälp!

Jag vill alltid försöka finna fakta om bakomliggande mekanismer ... speciellt ur ett psykologiskt perspektiv till vad som driver dessa människor. Därför har jag gjort lite research. Ute i den virtuella världen finns massor av sajter i detta ämne: Fantasy Feeder, Dimension Magazine. Länkar er bara till två för det är inget skräp att titta på men bra att läsa för att se hur dessa feeders resonerar ! Klickar ni er runt på inne på sidorna kan man finna olika recept och matvaror som göder extra snabbt ... ja jag säger då det! It's a Mad World!

Det har även producerats en långfilm i ämnet den heter Feeders. Jag har inte sett den själv men den lär vara både otäck och tankeväckande!

5 kommentarer:

gumman sa...

Usch ja! Jag ryser i hela kroppen när jag läser det. Blir så förbannad för det är ju som du skriver misshandel. Vem vill bli så fet att man riskerar att dö och inte ens kan röra sig. Bra skrivet som vanligt Eva.

Samuel izno13@hotmail.com sa...

Du måste ju vara puckad hon vill bli fetast. Att han matar henne har la fan inget med saken att göra hon vill ju. Snacka om att vara puckad

Mita sa...

En stilla reflektion, det är då förväl att vi är olika men kan det vara pengarna som styr.Hoppas att de bor på nedre botten, vi lever ju i ett fritt samhälle. Hoppas att de har en bra sjukförsäkring när det väl gäller.

Znogge sa...

Någonting är väldigt fel med honom och med henne... Mest med honom vågar jag påstå...

Syster yster sa...

Usch och fy - för att uttrycka sig milt...Man kan undra hur karlar är skapta, vad är det för en liten gen som gör att de får dessa sjuka böjelser? Han matar = visar sin makt. Hon äter = tacksam för den enda uppmärksamhet hon kanske fått i hela sitt liv. På samma gång kan hon "legalisera" sitt matmissbruk.
Tänker på hennes barn som snart är moderslösa...