torsdag 30 oktober 2008

Simon's katt

Jag hittade en hysteriskt rolig film om en katt ... Simon's katt. Inte för att jag själv är någon större kattälskare! Nej jag älska hundar! Fast detta beteende som Simon visar på filmen har jag sett och det är så typiskt för katter.

Dessa stolta, självständiga och modiga djur som på något märkligt sätt lyckas dompterar sina ägare. De får speciella patéer, gärna räkor och annat lyxigt. Min teori till varför jag är lite avig mot katter är att jag har svårt för att läsa deras signaler. De ter sig ganska konstigt och oberäkneligt tycker jag, som t ex när man i godan ro sitter och klappar dem på magen. Då kan de spinna av vällust för att sedan helt plötsligt sätta alla klorna i min handen och rafsar som om jag vore en klösbräda. Så skulle aldrig en hund göra!

Så sätt på ljudet, luta er tillbaka och njut!

Har ni katt lär ni känna igen Simon's katt!


Jag vill passa på att göra lite reklam för WWF som arbetar intensivt för bevarandet av tigern. Tyvärr ligger de väldigt risigt till! Totalt finns det idag uppskattningsvis endast 3 500 tigrar kvar i världen.

TRAFFIC är ett nätverk som bildades 1976 med syfte att kartlägga handeln med djur och växter. De bevakar att överenskommelserna i CITES följs och stoppar den illegala handeln. TRAFFIC betyder Trade Records Analysis of Flora and Fauna In Commerce. Gå gärna in och läs på deras hemsida, Traffic. org , det är väl värt ett besök!

3 kommentarer:

Mita sa...

Älskar heller inte katter, men tycker synd om de stackars tigrarna andra djur också. Stoppa all illegal djurhandel som sker på detta sättet.
Ps. Gratta Elsie på namnsdagen

moncan sa...

Den filmen liknar precis en vanlig kväll hos mej. :-)

Famos/Menageriet sa...

Ha Ha Ha!
Det var länge sen jag hade så roligt!
Absolut typiskt katter och jag har 3 stycken marodörer.
Ha det gott!