måndag 6 oktober 2008

Triss i Energi

ENERGI ... vad är det? För många är det nog ett ganska diffust begrepp, något som produceras i avlägsna kraftverk och flyter runt i elkablarna. För mig är det en fysikalisk storhet! Ordet energi kommer från grekiskan och betyder i kraft. Energi handlar alltså om en inneboende kraft. Man kan med viss rätt säga att allt är energi. Allt i naturen innehåller energi, och varje händelse för med sig energiomvandling och energiöverföring.

För att inte fördjupa mig i termodynamikens lagar och annat som får er att somna vid tangentbordet flyttar jag genast fokus till dagens ämne FOTOTRISS. Veckans utmaning är energi. Mina bilder syftar på: rörelseenergi och ... äh ni får göra tolkningarna själv!


Cruising i Hässleholm sommaren 2008

9 kommentarer:

cerabus sa...

Häftiga fotot ;)

Lillmonster sa...

Läckra bilder. :)

Susanne Lindén sa...

Fina bilder och tolkning. Ettan blir min favorit.
Ha det bra!

Christa sa...

Oh yes...
Det är verkligen POWER energi i allra högsta grad..
Bilen.. VILL HA... *fniss*

Erik sa...

Verkar som årsmodellen blir yngre och yngre under din triss :-)
Trist faktum att dagens bilar är såå tråkiga. Inga upphetsande bakpartier där inte. Förr var bilarna så olika, personliga. Det blir rosa Dodgens akter som vinner min röst, en njutning, så vackert! Det måste ha gått åt mycket energi för att få den så snygg..!

Namn: Eva sa...

Tack för alla uppmuntrande kommentarer!!!

Famos/Menageriet sa...

Vilken vacker energi!
Ha det gott och tack för påhälsningen!

Peter - Datapedagogen sa...

Hoppeti!
Vilka fina och bra bilder du har tagit!

Jah Hollis sa...

Man (jag iaf) kan inte låta bli att fascineras av sådana bilar, fastän man vet att de är energislukare av guds nåde. Snygga är dom oftast.