måndag 27 oktober 2008

Boknörd?

Har ni tänkt på vad livet vore utan böcker? Om de var så dyra att endast ett fåtal hade råd att köpa dem. Böcker är idag var mans egendom och vi tar dem för givet. Men så har det inte alltid varit! Före boktryckakonstens fader, Johannes Gutenberg, var böcker handskrivna och oerhört dyra. Tack vare boktryckarkonsten kunde böcker och litteratur spridas i mycket större upplagor och så småningom till allt fler människor.

Med böckerna kom ... boknördarna! Är du en? Jag hittade ett helt ovetenskapligt men roligt test. Det verkar som om det ännu finns hopp för mig!



3 kommentarer:

Med färg och ljus genom vardagen sa...

Vad roligt, det blev 56%, jag ska skaffa mig ett par läsglasögen. Hur gick detta fram undrar jag, för det måste jag verkligen göra. Har det så bra / ela

gumman sa...

ja jag är verkligen en boknörd. Ska till biblioteket så fort de öppnar i em. Jag bor ju perfekt till när det gäller böcker haha....ha det gott i veckan för det ska jag ha

Counseler Pia sa...

Tjolahopp...! Ja se jag är en riktig BokNörd Jag!! Hela 72%...Hmmm, jag vet, jag är stormförtjust i att läsa...nästan allt!