lördag 4 oktober 2008

500

Jag satte mig vid datorn när jag kom hem från jobbet igår för att kolla min mail, precis som jag alltid brukar göra. Lite spam rann naturligtvis in i skräppostmappen (irriterande) och i inkorgen rann några mail från tidigare kolleger in. Ett av mailen var adresserat från Anna Andrén ... jag känner ingen vid detta namn så med en viss tvekan öppnar jag det (virus?)

Första raden lyder: 2 exlusiva erbjudanden till Malmö Stadsteaters provpublik. Anna var alltså den ansvariga för provpubliken i Malmö. Mailen brukar inte vara adresserade med namn så jag blev lite förvånad. Jag skrollar neråt i mailet och ser att de skall ha generalrepetition på Lunds Stadsteater.

Jag läser vidare i mailet och där står: Visste du att Marlene Dietrich älskade att dricka champagne till varm korv och att Katarina den Stora och Sitting Bull faktiskt har en sak gemensamt? Ingen kunskap är för fånig, inget skägg för stort, ingen härförare för liten för att få plats i Anders Janssons och Johan Westers (HippHipp!-skaparna) historiska humorshow 500. Urpremiären gick av stapeln hösten 2007 och showen spelades sedan för utsålda hus. 55 000 personer såg den och både publik och kritiker jublade. Torsdagen den 30 oktober är det dags för nypremiär och vi jobbar efter devisen ”Mycket nytt. Dubbelt så kul.”

De vill ha provpublik till 500. Åhhhh vad glad jag blir! Jag skall få gå och se på showen 500 och GRATIS!!! Vilken lycka!!! Så den 8:e oktober kommer jag att sitta klistrad i teaterstolen i himmastaden Lund och förhoppningsvis få mig många skratt.

Jag är en stor fan av Anders Jansson och Johan Westers. Rollkaraktären Tiffany Persson i Hipp Hipp är min absoluta favorit!




Ur: Hipp Hipp

Alla har vi haft 500-kronorssedlar i våra händer men har vi reflekterat över hur de egentligen ser ut? Fiat 500, den första modellen lanserades på 1950-talet. Amiga 500 var en av de mest populära hemdatorerna i början av 1990-talet. Konst kan vara "konstigt" som t. ex. Sigalit Landaus verk där en naken kvinna simmar bland 500 vattenmeloner i Döda Havet. Tidningen Rolling Stone har utsett de 500 Greatest Albums of All Time. 500 miljoner års evolution på 5 minuter.

Idag vill jag rekommendera fotograf Peter Dench snygga portfolio.

4 kommentarer:

åsa sa...

Jag vill också bli provpublik, hur gör man för att bli det???
åsa
ps om du får förhinder så bor jag ju i lund och kan hjälpa dig.. ds

Namn: Eva sa...

Klart du skall få bli provpublik!
Skriv till den här kvinnan och se om du får plats: Anna Andrén [anna.andren@malmo.se]

LYCKA TILL!!!

Counseler Pia sa...

Jag älskar Tiffany P.!

Baronessan sa...

Jag får också massor av mail (spam) men aldrig har jag fått något mail om provpublik. Visserligen har jag varit publik till "Så ska det låta" men det kom inte via mail. Men som sagt - det kan ju ha varit massor av erbjudanden som har hamnat i spamfiltret (troligen inte)