onsdag 1 oktober 2008

Sliten gräsmatta i datorn

Vissa byter bakgrundsbild stup i kvarten på sin dator. Jag tillhör inte den skaran utan brukar dras med samma gamla gräsmattebild tills den etsat sig fast på min hornhinna. Det är inte så att jag saknar kunskapen att byta ... nej det är nog mer att jag är som ett trist gammalt vanedjur. Det skall var som det alltid har varit! När jag startar min dator skall samma gräsmatta ligga där, frodig och grön.

Fast idag har jag gjort något drastiskt för jag har bytt bild. Jag kunde helt enkelt inte motstå. Råkade komma in på en helt otrolig sajt med massor av fina och lite ovanligare bilder. Inte sådan där klämkäcka bilder utan mer konstnärliga. Dessutom är det en lättnavigerad och snabb sajt. Kika in på vladstudio och se om ni också har lust att göra ett byte!

Det finns andra sätt att piffa upp sin dator på. Varför inte investera i en ny mus?


Söt mus - fast inte till datorn

Dagens fotosida jag vill rekommendera är Gary Parker's. Jag länkar er till Pet Portraits ... men titta gärna på de andra bilderna. De har fantastiskt fint ljus och en komposition som triggar fantasin. Bilderna under rubiken Dwarfism sprudlar av livsglädje!

1 kommentar:

Counseler Pia sa...

Hur har MIN muspojke hamnat hos dig? Hihihihihihihiihihih
Är så avis på din fina blogg!