onsdag 24 september 2008

Timbuktu

Det var en gång för länge länge sedan ... som det sprang en liten gosse ut och in i vårt hus. Han hette Jason Diakité och var så söt så söt med sitt lilla lockiga hår och sin gyllenbruna hud. Ganska blyg var han men ändå så där lite småbusig som små pojkar kan vara ibland. Jag kan berätta att det blev en del småhyss som Jason och min son hittade på.

Snart växte han upp till en rebellisk tonåring och musiken blev ett av hans största intresse. Det där med studier var inte så viktigt. När jag mötte hans pappa Marabouko, en New Yorker, så sa han oftast på sin charmiga brutna amerikasvenska: " Hello, Eva! Vad skall vi ta oss till med pojkarna? De måste studera och sedan skaffa sig ett jobb! Skall vi försörja dem resten av livet? Han småskrattade alltid för på något sätt så visste han att det skulle gå bra för hans lille gosse

Det gjorde det också för genom en metamorfos så kom Timbuktu och gjorde sig en karriär som rap-artist. Nu har han släppt en ny skiva som han bjuder på. Tack för kaffet heter den 0ch finns att tanka ner här på The Piratbay.

Tänk att denna lilla påg har blivit en stor artist ... ganska svårt att föreställa sig. Jag träffade Jason för ett tag sedan och då pratade vi lite om hans musik. Jag berättade för honom att jag inte gillade hans rappande ... bara två låta du gjort är bra: Alla vill till himmelen men ingen vill dö och Det löser sig. Då log han och sa: Eva, du börjar bli gammal!

Timbuktu - Det löser sig

Jag vill idag rekommendera The Eldritch Decay Of The Darkhouse Archive där det finns magiska men skrämmande bilder att drömma sig bort i. Håll tillgodo!

2 kommentarer:

Counseler Pia sa...

Det är en duktig gosse, han, "Timbakten"! Hahahahha...gillar många av hans låtar. Otäckt album det där sista, tror jag!

Känth sa...

Usch!! Nu är klockan nästan midnatt när jag tittar på bilderna, får en känsla av det är en blandning av Pink Floyd och Monthy phyton???