fredag 5 september 2008

Tidsfördriv

Ibland kan jag sitta och fundera på vad människor gör i andra delar av vår värld. Sover? Badar? Shoppar? IT har gett oss möjligheten att på ett enkelt sätt kolla upp det. Inne på EarthCam kan man tillbringa en hel del tid med att titta på vad de live webcams, som finns placerade över nästan hela jordklotet, fångar på bild. Vissa är så tråkiga att det kan jämföras med att se vit målarfärg torka medan andra som t ex den placerad vid Times Square i New York bjuder på action. Klicka på bilden om du vill se i realtime vad de sysslar med där! Kul tidsfördriv!!!


Det kan också vara bra att vid regniga eller händelselösa dagar öva upp koncentrationsförmågan och den spatiala förmågan. Att lägga pussel är ett sätt att göra detta. Jag är inte någon större fan av pusselbitar i en enda röra men inne på National Geographic finns så fina att till och med jag tycker det är kul. Det är på tid också ... mitt rekord är på 4 minuter och 37 sekunder.
Riktigt trevligt tidsfördriv!!!

2 kommentarer:

Azoreano Náufrago sa...

Fixe!

gunnel forsberg sa...

Hej Syster Eva

Välkommen att titta in på en annan "systers" sida nämligen min.
Tack för pusseltipset. Själv är jag helt såld på Betapet - rekommenderas varmt!!

http://systergunnels.blogg.se/

Gunnel