torsdag 11 september 2008

Cowboy

I Expressen kan man läsa:

Från och med fredag (12/9) och 22 veckor framåt erbjuder vi en ny rulle med stjärnskådespelaren Clint Eastwood.Totalt handlar det om 22 dvd:er. Den första är gratis – resten kostar 69 kronor styck. Jag skall med lätta steg smita ner till kiosken och köpa tidningen och få mig en Clintanfilm på köpet! Sedan kommer jag att armbåga mig fram för att få ihop hela samlingen av DVD-filmerna, tror nämligen de kommer att gå åt som smör i Småland. Jag misstänker att det är mer än jag som är stormförtjust i honom.

Det finns inte många idag levande Hollywoodprofiler som kan matcha Clint Eastwoods meriter. Han är inte bara skådespelare som varit med i legendariska filmer, utan är också är också regissör och filmproducent. Clint klarar de flesta roller, både drama, action och komedi.


Clintan - Clinton Eastwood Jr., född 31 maj 1930 i San Francisco, Kalifornien, USA, . Han har tilldelats fyra Oscarsstatyetter, bland annat för bästa regi för De skoningslösa. Det finns massor att läsa inne på denna sida: Clint Eastwood. För mig är Clintan inte så mycket Dirty Harry som tyst iskall western-figur ... Den gode, den gode och den fule (1966) tycker jag är en av hans bästa filmer. Han är en riktig cowboy!!!


4 kommentarer:

Camilla sa...

Nog för att du hittade snygga bilder, men inga är snyggare än vår clintan tavla;)

Eva sa...

Nej, letade faktiskt efter den bilden ni har ... fick hålla tillgodo med dessa!

P&K

Kenth sa...

Har du gjort lite research om Clintans fader?? Det är nämligen stört omöjligt att hitta något om honom, så ryktet om att Stan Laurel allas vår Halvan kanske är Clintans okända fadern är sann???

Eva sa...

Hrm .. ja, där är kanke en viss likhet ;D