tisdag 23 september 2008

Försök

Det finns en hel uppsjö med sajter där man deltar i en fotoutmaning. Det är egentligen ganska enkelt. Ut och fotografera ett motiv utifrån veckans givna regler, publicera fotot på din blogg, gå in på sajten och skriv en kommentar där du samtidigt länkar till din blogg. Ready and done! Rörigt? Nej, det är busenkelt men svårt att beskriva. Jag skall göra ett försök att handlöst och förutsättningslöst kasta mig in i ett sådant litet projekt. Jag hade väldiga problem med att välja fotoutmaning men slutligen bestämde jag mig för Fredagsfärger.

Där får man varje fredag en given färg och skall då anta utmaningen att plåta något fiffigt motiv där färgen ingår. Låter ju enkelt men vi får väl se hur det går! Det är väl inte mer än på sin plats att jag berättar att det är min systerdotter Åsa som inspirerat mig.

Spookyrobot är ett "digital art showroom" där man kan tillbringa ganska lång tid ... helt underbara digital kontverk! Kika speciellt på Book of numbers .


Spookyrobot - Book of numbers

Slutligen vill jag rekommendera den fantastiska bildeserien på temat Indien som finns på The Big Pictures .

Inga kommentarer: