tisdag 5 augusti 2008

Storm

Woaw vilket oväder det var igår. Till en början njöt jag av att sitta med kaffe och god likör på teverandan och titta på hur regnet piskade ner. Men efter en kort stund blev jag ganska orolig, mest på grund av att det började blåsa riktigt duktigt. Att sen grannen mitt emot har tre gigantiska träd som svajar vanskligt kan ju få den lugnaste att bita på naglarna. Inte nog med att de är höga utan de är gamla också ... alltså var det stor risk att de skulle falla över vårt lilla trähus. Grenar av olika dimensioner ven omkring men vårt lilla tändstickshus klarade sig ifrån att bli träffat.

Ungefär vid två-tiden på natten väckte min sambo mig och sa: -"hör du, det låter som om det droppar vatten"? Jag lyssnade en stund och hör ett dripp dropp dripp dropp. Jo då det regnade så intensivt att hela vår murstock hade blivit genomsur och det läckte vatten. Fram med handdukar för att torka upp och sedan tände vi en brasa för att få det ännu torrare.

Nu kom nästa problem ... strömmen gick. Det blev kolsvart och eftersom vi bor på landet så menar jag verkligen svart. Men pannlampan åkte på och stearinljusen lyste sedan upp huset bra. Vi orkade till slut inte sitta uppe längre utan hoppade i säng och bad till högre makter att inte vi inte skulle möta döden som trädkramare.



1 kommentar:

SYRRAN sa...

KÄRA SYSTER YSTER!
Vilken tur att allt gick bra.
Tänk vad det är spännande att bo på landet.
KRAM SYRRAN