tisdag 12 augusti 2008

Ojämn kamp

Jag för en ojämn kamp mot min för tillfället fiende nr 1 ... jag plockar och drar, dag ut och dag in. För ett kort ögonblick tyckte jag att mitt projekt utrotning hade lyckats men när jag sedan några dagar senare inspekterade mina ägor såg jag dem i massor igen. De förökar sig snabbt och har nu invaderat större delen av vår trädgård.De kväver vår gräsmatta därför skall de bort, så är det bara, kosta vad det kosta vill.

Mina händer är vid det här laget nariga, spruckna och ser genomsmutsiga ut trots idogt skrubbande med diverse frätande rengöringsmedel. Ett tag provade jag att ha handskar men då hade jag inte den fingertoppskänsla som krävs för att kunna greppa om dem och det är nödvändigt för att få bort allt. Ibland gömmer sig de små rackarna ordentligt men mig skall de inte lura.

Nu har jag gett upp försöken att få bort dem med mekaniska insatser ... nu har jag gått över till kemiska medel! Jag har köpt en kombination av gödsel och ogräsbekämpningsmedel. Stroller Kombi heter detta dundermedel som skall gödsla gräsmattan och samtidigt döda ogräsen. Vi får väl se om det håller vad det lovar. För bort skall de som sagt ... Röllekorna som invaderat gräsmattan!!!

Rölleka

Inga kommentarer: