fredag 29 augusti 2008

Medlem

Idag tänker jag bjuda er på en liten anekdot från mitt vardagsliv här i lilla Sjörröd. Det hela börjar när jag är ute i trädgården och sliter med all fallfrukt. Vi har ganska många fruktträd och i år är de överfulla med frukt som hamnar på gräsmattan. Där ruttnar de och blir till rena rama smörgåsbordet åt getingarna ... så äpplena/plommonen måste bort för att vi inte skall riskera att bli getingstungna.


Jag ligger alltså nu på alla fyra och öser ner de äpplen som krattats ihop i en svart soppåse. Då kommer min kära granne Krister och ställer sig vid staketet. Han börjar som vanligt småprata men jag fortsätter med mitt och tittar mer på äppelhögen än på honom. I ögonvrån ser jag hur han bröstar upp sig och pockar på min uppmärksamhet. Jag reser mig upp och då ser jag den ...

Den är svart med vit tydlig text. Det är hans nya t-shirt som han stolt visar upp som jag talar om. Eftersom han är så angelägen att att visa den för mig och eftersom han vanligtvis är totalt ointresserad av kläder blir jag lite nyfiken. Texten på tröjan är anspråkslös, där står: MEDLEM. Jag frågar klart: "vad är det du har blivit medlem i Krister"? Då svarar han lite lurigt: "jag har inte blivit medlem i något! Jag är medlem! Då frågar jag klart: "i vad då"? Konversationen fortsätter så här ett tag och Krister får allt svårare att hålla sig för skratt. Jag börjar bli smått irriterad och fokuserar allt mer på min äppelhög. Då säger Krister lite nonchalant : "jag är inte medlem i något Eva ... begriper du inte? Jag är ju karl så jag är med..lem"!!!

Åhhh att jag gick på den!!! Jag förbannar mig själv att jag kan vara så trög ibland! Tröjan hade han förresten fått från hyresgästföreningen. Jag får väl erkänna att jag inte kunde hålla mig för skratt ... tyckte allt det var ganska kul.
..............................................................................

När vi är inne på detta tema kan jag inte låta bli att tänka på en otäck varelse vid namn Geoduck. Låter kanske som någon sorts anka ... men nej det är inte en enda fjäder på den. Ta en titt på sajten: Dark Roasted Blend . Det finns mer fakta om varelsen på Wikipedia

1 kommentar:

åsa sa...

ha, ha, ha. Män och deras lemmar. hi hi hi