torsdag 21 augusti 2008

Flygrädsla

Jag är inte rädd för att flyga ... jag är inte rädd för att flyga. Nej någon hypnos behöver jag inte av Magnus Härenstam för jag är inte flygrädd. Det trodde jag i alla fall inte att jag var tills jag såg en artiken i ett resemagasin Travel and Leisure. Där kan man läsa om de tio mest skrämmande flygplatserna i världen. Expressen har översatt artikeln Skräckens Flygplatser.

Ta t ex Princess Juliana Airport, St. Maarten. Varför den är läskig: Den korta landningsbanan, 2179 meter, är perfekt för mindre plan men eftersom flygplatsen är en av Karibiens största tillåts även större plan som t.ex Boeing 747 och Airbus A30 att landa där. För att klara det måste de flyga in extremt lågt över stranden och planen snuddar nästan vid stängslen runt flygplatsen när de flyger in.

St. Maarten


1 kommentar:

Sambon sa...

Aldrig i livet att jag landar på dessa flygplatser!! Det räcker med skräckupplevelsen på Sturup!! Remember??