lördag 30 augusti 2008

Aves

Aves = fåglar

Det som mest särskiljer fåglar från andra djur är deras fjäderdräkt. Alla fåglar har fjädrar,vilket inga andra djur har, och vingar som är omvandlade framben. Majoriteten av alla fågelarter kan flyga, men inte alla. De är relativt sett mycket lätta djur och den största anledningen till det är att de har ihåliga och luftfyllda skelett.



Jag skriver lite om fåglar för att få inspiration till årets händelse. Det börjar nämligen dra ihop nu ... hösten kommer med stormsteg och med den vindarna.Jag ser fram emot att ha en heldag med att skåda fåglar. Det är rovfåglarna jag är mest intresserad av. Snart drar jag ner till Falsterbo, som är en av Europas främsta lokaler för sträckande rovfågel. Innan dess kan det vara bra att läsa in sig lite. Jag hittade en bra sajt All About Birds .



1 kommentar:

Counseler Pia sa...

Den lilla videon är så söööt! Kommer dom fåglarna till Falsterbo med??