tisdag 29 juli 2008

Panik

Idag har det varit hett värre här uppe i nordvästra skåneland så därför hoppade jag direkt in i duschen efter dagens arbetspass. Inget konstigt med det om det inte vore för fyndet jag gjorde på golvet 10 minuter efter avslutad dusch.
När jag torkat mig och tagit på rena kläder hittade jag den ... en stor äcklig fästing. Panik uppstod!!! Hade denna äckliga best suttit på min kropp utan att jag märkt något? Jag började teoretisera kring om den kunde ha suttit i min hårbotten, på min ryggen, baksidan av låret. Finns det någon möjlighet att äcklet suttit där i flera dagar och sugit blod av mig utan att jag har ha märkt det??? Skulle jag inte kännt den sist jag duschade?
Jag rusade fram till spegeln, vände och vred på min "smäckra" kropp som en vig cirkusakrobat för att kunna se alla baksidor av mig. Inga synliga märken efter fästingangrepp. Nu blev jag inte speciellt lugnad av denna inspektion, för bara tanken på att denna otäcka varelse skulle ha suttit på min kropp gör mig smått neurotisk! Fet och välgödd låg den stilla på golvet. Förstört hela min kväll har den gjort för nu tycker jag det kliar och kryper överallt. Tvi vale för fästingar.
Lisa låg i lugnan ro i sin korg. Jag hoppas verkligen att det är hon som har bjudit fästingen på ett par dagars skrovmål!!!


Inga kommentarer: