tisdag 22 juli 2008

Kräftskiva

Det börjar närma sig augusti och då är det kräftpremiär ... fast ändå inte för nu kan man ju äta kräftor året runt. Men jag tror ändå de flesta håller fast vid den gamla traditionen, nämligen att kräftor skall inmundigas i augusti månad!
Själv gillar jag inte kräftor alls. Jag tycker det är ett helsike att sitta och bryta upp de små rackarna för att sedan efter mycket slit få sig en tugga av minimala mått. Nej tacka vet jag räkor! Min sambo däremot är galen i kräftor, därför tror jag att vi skall ställa till med en kräftskiva i vår trädgård. En riktigt hederlig kräftskiva med öl, snaps, knäckebröd, töntiga hattar och annat smått och gott.













Så se upp kära vänner och släkt ... kanske dimper snart en inbjudan ner i er/din brevlådan.

1 kommentar:

Counseler Pia sa...

Yiiieeepieeee! Jag kommer som ett skott!! Hahahahahahahhahaha
Det godaste (nästan) som finns!